Ovih se dana velik naglasak stavlja na obveze obrtnika paušalista, koji od 1. srpnja 2017. postaju obveznici primjene Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, o čemu smo višekratno objavljivali obavijesti.

Ovim člankom želimo naglasiti obveze SVIH obrtnika koji su do stupanja na snagu novih odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (znači, do 1. srpnja 2017.) Ministarstvu financija, Poreznoj upravi već dostavili podatke o poslovnim prostorima i podatke o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja (isto se prijavljivalo putem fiskalnih blagajni). Svi takvi obrtnici dužni su u roku od 30 dana PONOVNO dostaviti podatke o svim poslovnim prostorima u kojima obavljaju djelatnost. Isto proizlazi iz odredbe čl. 19. prijelaznih i završnih odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 115/16).

Način na koji se sada, u razdoblju od 01. srpnja – 31. srpnja moraju ponovno prijaviti podaci o svim poslovnim prostorima, je isključivo putem sustava e-porezne. Putem servisa e-Porezna bit će omogućeno potvrditi ili promijeniti podatke s kojima do sada raspolaže Porezna uprava.

Na snazi je ostala i dalje mogućnost da svi obrtnici koji nisu korisnici e-Porezne, navedene podatke dostavljaju putem propisanog obrasca u nadležnu ispostavu Porezne uprave. Dakle, takvi su obrtnici dužni dostaviti podatke po pojedinom poslovnom prostoru putem obrasca Prijave podataka u sustav fiskalizacije (u nastavku: Obrazac), neposredno nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema svom sjedištu ili prebivalištu. Više na obrtnici-rijeka.hr

Pozivamo vas na drugu edukacijsku radionicu na temu gastro i eno turističkog proizvoda, koja će se održati 14. lipnja u Hotelu Ambasador u Opatiji.
Radionica je organizirana u suradnji Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske obrtničke komore.
Radionica će pružiti vrhunski edukativni sadržaj i informacije o svjetskim trendovima u segmentu gastronomije i enologije, uključujući marketing, a namijenjena je prvenstveno chefovima u restoranima, voditeljima ugostiteljskih objekata i sl.
Predavači su chefovi okrunjeni Michelinovim zvjezdicama i vrhunski sommelieri.
Broj mjesta je ograničen, odnosno možemo primiti najviše 100 sudionika.
Prijave ćemo zaprimati najkasnije do ponedjeljka 12. lipnja do 16.00 sati.
Ove jeseni planiramo održati još 2 radionice za kontinentalni dio Hrvatske koje će se održati u Zagrebu i Osijeku. Prva radionica održana je 6. lipnja u Splitu. Više na hok.hr

Sajam franšiza, financijskih i konzultantskih usluga – FEC (Franchising Exhibition Croatia) održat će se 7. i 8. lipnja 2017.godine, u Hotelu Kvarner u Opatiji.

Poseban gost sajma je Michael Eyre, predsjednik Europske franšizne federacije koji će prikazati mogućnosti i prilike za franšizno poslovanje u Europi, a o važnosti franšiznog poslovanja za talijansko tržište govorit će Italo Bussoli, predsjednik Udruge franšizera Italije Assofranchising.

Od 1. srpnja 2017.  svi obveznici fiskalizacije u prometu gotovinom (uključujući i paušalne porezne obveznike) trebaju izdavati račune putem naplatnih uređaja. U namjeri da svojim članovima pomogne da potrebnu opremu i programe za fiskalizaciju nabave po povoljnijim uvjetima, Hrvatska obrtnička komora sklopila je sporazume o suradnji s niže navedenim partnerima.

(Promet gotovinom obuhvaća naplatu u novčanicama ili kovanicama, karticama, čekom ili drugim sličnim načinom plaćanja, osim izravnog plaćanja na poslovni račun. Obveznici fiskalizacije koji sve račune naplaćuju bezgotovinski tj. izravnim plaćanjem na poslovni račun nisu obvezni nabaviti niti koristiti elektroničke naplatne uređaje.) Više na hok.hr

Tijekom ljetnih mjeseci, zbog povećanog opsega posla ili zbog korištenja godišnjih odmora, mnogi obrti imaju potrebu angažirati dodatne radnike u odnosu na ostatak godine.
Stoga u nastavku donosimo pregled mogućnosti organizacije rada radnika, angažiranja novih radnika, studenata i  učenika te članova obiteljskog kućanstva.

NEJEDNAKI RASPORED RADNOG VREMENA
Mogućnost rasporeda radnog vremena u nejednakom trajanju mogu redovito koristiti svi poslodavci, bez obzira na narav posla ili način rada. Svrha rasporeda radnog vremena je utvrditi redoviti raspored radnog vremena po danima, tjednima, odnosno mjesecima.
Radno vrijeme radnika može se rasporediti u nejednakom trajanju tako da tijekom jednog razdoblja traje duže, a tijekom drugog razdoblja traje kraće od punog radnog vremena (odnosno nepunog ako je sklopljen ugovor o radu na nepuno radno vrijeme). Više na hok.hr