Hrvatska obrtnička komora upozorava sve svoje članove obrtnike da budu oprezni i da vrlo pažljivo prouče sadržaj ponuda za objavu njihovih podataka u različitim poslovnim adresarima koje im stižu putem elektroničke pošte ili u poštanski sandučić.

Učestali su upiti obrtnika, osobito nedavno registriranih, kojima na adresu obrta stižu dopisi i uplatnice kojima se pozivaju na upis u razne registre kojima porijeklo nije poznato. Radi se o praksi u okviru koje se obrtnicima direktnim pismom nudi upis u poslovni registar (PoslovniRegistar.hr) uz plaćanje naknade na priloženoj uplatnici u visini 200,00 ili 400,00 ili 800,00 kuna. Ta praksa već neko vrijeme postoji u Hrvatskoj i na to je Hrvatska obrtnička komora već upozoravala.
Molimo obratite pažnju da se ne radi o obvezi nego o ponudi koju možete prihvatiti ako vam objava vaših podataka u navedenom registru na Internetu odgovara.
Inače, slične ponude za poslovni adresar najčešće su sročene tako da se čini kako se potvrđuje ispravnost ili se vrši ispravak podataka u bazi podataka koja je predočena kao obavezna. Zapravo se radi o ponudi objave vaših podataka u komercijalnim adresarima uz plaćanje naknade za objavu i to kroz tri godine.
U drugom se dijelu traži ovjera unesenih podataka potpisom i pečatom obrtnika, pri čemu je manjim slovima iznad mjesta za potpis i pečat navedeno da tim potpisom i ovjerom obrtnik naručuje objavu svojih podataka, što predstavlja naplatnu uslugu i to za nekoliko godina unaprijed. Naknade su relativno visoke i iznose nekoliko stotina eura godišnje.
Više na hok.hr

Ovih se dana velik naglasak stavlja na obveze obrtnika paušalista, koji od 1. srpnja 2017. postaju obveznici primjene Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, o čemu smo višekratno objavljivali obavijesti.

Ovim člankom želimo naglasiti obveze SVIH obrtnika koji su do stupanja na snagu novih odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (znači, do 1. srpnja 2017.) Ministarstvu financija, Poreznoj upravi već dostavili podatke o poslovnim prostorima i podatke o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja (isto se prijavljivalo putem fiskalnih blagajni). Svi takvi obrtnici dužni su u roku od 30 dana PONOVNO dostaviti podatke o svim poslovnim prostorima u kojima obavljaju djelatnost. Isto proizlazi iz odredbe čl. 19. prijelaznih i završnih odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 115/16).

Način na koji se sada, u razdoblju od 01. srpnja – 31. srpnja moraju ponovno prijaviti podaci o svim poslovnim prostorima, je isključivo putem sustava e-porezne. Putem servisa e-Porezna bit će omogućeno potvrditi ili promijeniti podatke s kojima do sada raspolaže Porezna uprava.

Na snazi je ostala i dalje mogućnost da svi obrtnici koji nisu korisnici e-Porezne, navedene podatke dostavljaju putem propisanog obrasca u nadležnu ispostavu Porezne uprave. Dakle, takvi su obrtnici dužni dostaviti podatke po pojedinom poslovnom prostoru putem obrasca Prijave podataka u sustav fiskalizacije (u nastavku: Obrazac), neposredno nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema svom sjedištu ili prebivalištu. Više na obrtnici-rijeka.hr

Pozivamo vas na drugu edukacijsku radionicu na temu gastro i eno turističkog proizvoda, koja će se održati 14. lipnja u Hotelu Ambasador u Opatiji.
Radionica je organizirana u suradnji Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske obrtničke komore.
Radionica će pružiti vrhunski edukativni sadržaj i informacije o svjetskim trendovima u segmentu gastronomije i enologije, uključujući marketing, a namijenjena je prvenstveno chefovima u restoranima, voditeljima ugostiteljskih objekata i sl.
Predavači su chefovi okrunjeni Michelinovim zvjezdicama i vrhunski sommelieri.
Broj mjesta je ograničen, odnosno možemo primiti najviše 100 sudionika.
Prijave ćemo zaprimati najkasnije do ponedjeljka 12. lipnja do 16.00 sati.
Ove jeseni planiramo održati još 2 radionice za kontinentalni dio Hrvatske koje će se održati u Zagrebu i Osijeku. Prva radionica održana je 6. lipnja u Splitu. Više na hok.hr

Sajam franšiza, financijskih i konzultantskih usluga – FEC (Franchising Exhibition Croatia) održat će se 7. i 8. lipnja 2017.godine, u Hotelu Kvarner u Opatiji.

Poseban gost sajma je Michael Eyre, predsjednik Europske franšizne federacije koji će prikazati mogućnosti i prilike za franšizno poslovanje u Europi, a o važnosti franšiznog poslovanja za talijansko tržište govorit će Italo Bussoli, predsjednik Udruge franšizera Italije Assofranchising.

Od 1. srpnja 2017.  svi obveznici fiskalizacije u prometu gotovinom (uključujući i paušalne porezne obveznike) trebaju izdavati račune putem naplatnih uređaja. U namjeri da svojim članovima pomogne da potrebnu opremu i programe za fiskalizaciju nabave po povoljnijim uvjetima, Hrvatska obrtnička komora sklopila je sporazume o suradnji s niže navedenim partnerima.

(Promet gotovinom obuhvaća naplatu u novčanicama ili kovanicama, karticama, čekom ili drugim sličnim načinom plaćanja, osim izravnog plaćanja na poslovni račun. Obveznici fiskalizacije koji sve račune naplaćuju bezgotovinski tj. izravnim plaćanjem na poslovni račun nisu obvezni nabaviti niti koristiti elektroničke naplatne uređaje.) Više na hok.hr