Ovih se dana velik naglasak stavlja na obveze obrtnika paušalista, koji od 1. srpnja 2017. postaju obveznici primjene Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, o čemu smo višekratno objavljivali obavijesti.

Ovim člankom želimo naglasiti obveze SVIH obrtnika koji su do stupanja na snagu novih odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (znači, do 1. srpnja 2017.) Ministarstvu financija, Poreznoj upravi već dostavili podatke o poslovnim prostorima i podatke o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja (isto se prijavljivalo putem fiskalnih blagajni). Svi takvi obrtnici dužni su u roku od 30 dana PONOVNO dostaviti podatke o svim poslovnim prostorima u kojima obavljaju djelatnost. Isto proizlazi iz odredbe čl. 19. prijelaznih i završnih odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 115/16).

Način na koji se sada, u razdoblju od 01. srpnja – 31. srpnja moraju ponovno prijaviti podaci o svim poslovnim prostorima, je isključivo putem sustava e-porezne. Putem servisa e-Porezna bit će omogućeno potvrditi ili promijeniti podatke s kojima do sada raspolaže Porezna uprava.

Na snazi je ostala i dalje mogućnost da svi obrtnici koji nisu korisnici e-Porezne, navedene podatke dostavljaju putem propisanog obrasca u nadležnu ispostavu Porezne uprave. Dakle, takvi su obrtnici dužni dostaviti podatke po pojedinom poslovnom prostoru putem obrasca Prijave podataka u sustav fiskalizacije (u nastavku: Obrazac), neposredno nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema svom sjedištu ili prebivalištu. Više na obrtnici-rijeka.hr